Wednesday, November 16, 2005

Fitnah ke atas Jihad ..

Aku bukan pentafsir agama, tapi aku sedang cuba menilai apakah yang sebenarnya berlaku di dalam dunia ini... semua yang berlaku adalah cukup mengelirukan. yang salah dikatakan benar, yang benar dilabel sebagai salah. keterbalikan yang sengaja dirancang ini sepatutnya boleh dikontrol... namun siapakah ?? siapa pembela agama? siapa yang boleh merancang untuk satu2 agenda besar yang boleh mengawal seluruh dunia ? siapa yang mampu bersabar untuk membuat kajian untuk mencari strategi terbaik untuk mencari punca masalah utama dan menyelesaikannya ??? adakah sekumpulan manusia itu ? adakah usaha itu ? pihak kuffar merancang ideologi sekularisme selama 600tahun. bermula dari bawah,dengan tempoh masa yang cukup lama, tapi akhirnya mereka berjaya..

kaum kuffar juga telah berjaya menjalankan agenda mereka untuk membuang perkataan jihad dalam diri orang islam, sebab jika muslim kuat semangat jihadnya, mereka akan meluru menentang musuh Allah, musuh Islam seperti seekor singa lapar. dan orang kafir tidak mempunyai kekuatan jiwa yang seampuh org Islam. maka sekarang, kulihat, segala perancangan mereka berjalan dengan lancar.

mereka melabel pergerakan jihad sebagai gerakan keganasan yang sepatutnya dibendung.
adakah semua manusia buta atau tuli ? adakah orang yang menikam untuk menyelamatkan diri dikira sebagai pengganas ? adakah kaum yang menuntut kebebasan dari pihak yang zalim dikira pengganas ? adakah seorang guru yang mengajar kebaikan kepada muridnya dan mempunyai semangat yang meluap-luap untuk membela agamanya dari terus dipijak-pijak dikatakan pengganas ??? siapa bodoh? siapa ganas ? siapa buta? siapa dalang ? siapa yang diperalatkan? dan sekarang siapa yang mahu menjadi benteng ? siapa yang mahu jadi prekursor ?

aku pernah belajar tentang Islam. Islam mengajar kelembutan akhlak, tetapi jika maruah dipijak-pijak, maka AWAS !
Post a Comment