Tuesday, April 04, 2006

tiada daya melainkankan kekuatan dariMu

Tuhan, seandainya Engkau takdirkan begini suratan hidupku..
sesungguhnya aku tidak mampu untuk menghalang apa yang telah Engkau takdirkan.. tetapi aku dengan serendah dan sehina nya mengakui dari seluruh jasadku yang lemah ini bahawa aku tidak mampu untuk menerima segala-galanya..

Berat rasanya menanggung ..
Fikiranku menjadi berat.
Tidak dapat aku luahkan kepaada sesiapa..
kerana apa yang hadir mungkin suatu aib…

Apalah dayaku…
Aku memohon petunjuk dariMu..
Tunjukkanlah aku jalannya…
Jalan penyelesai segala kekusutan..
Jalan memperoleh ketenangan walau setiitik..
Jalan yang membawaku kepadaMu..

Segala yang telah berlalu..memang telah pergi
Dan tidak sepatutnya aku ingati..
Kerana ia akan menghancurkan segala kebahagiaanku di hari ini..
Namun, aku tidak terdaya menolak bayang-bayang hitam..
Yang berseringai ngeri..
Melingkari..
Datang tanpa aku persila..
Menjeling seolah mengejar..
Aku menjadi takut..
Entah kepada siapa..
tetapi kepada baying-banyang..bayang hitam di dalam kenangan..

aku mahu menghalau..
ia keluar ..
keluar dari lipat-lipat sel neurogliaku..
yang menjerit di minda sedarku..
dan di alam paranormalku..
hilangkanlah ia…

kerana dengannya..
aku menjadi sentiasa takut..
takut kepada tiada sesiapa..
tapi takut kepada semua..
yang breada di depan mata..

lemahlah segala semangatku..
usailah segala kekuatanku..
hilanglah demi sedikit kewarasan…

oh..tuhan
ini bukan cerita karut..
yang aku persembahkan padaMu
tapi ini suatu doa kudus..
yang sering aku panjatkan padaMu..
tahun berganti tahun..

No comments: