Friday, July 10, 2009

Maha Suci Tuhan..

Maha Suci bagi Allah yang menjadikan kalimah tauhid bagi hambaNya pemeliharaan dan benteng, menjadikan Rumah Lama (Al-Baitul Atiq atau Kaabah) tempat berkumpul dan aman bagi manusia, memuliakannya dengan menyangkut kepadaNya, sebagai memuliakan, menjaga dan ni'mat.

Ia menjadikan berziarah kepadanya dan bertawaf mengelilingi sebagai hijab dan penghalang di antara hamba dan aza seksaan.




















4 comments:

aBiEr said...

oloh...manyak nyer gambar ambe....huhuhuhuhu...

Mohd Aizzat bin Mohd Gazzali said...

tahniah..dah menjejakkan kaki kat tanah haram.. ;)

samhani said...

hehe gambar smart.

samhani said...

Terima kasih ustaz, alhamdulillah...

sebenarnya tak sangka juga dapat sampai ke sana..mula-mula bila dengar mertua saya cakap Andalusia buka pakej murah RM4,500, saya terlintas je nak ikut. Masa tu dalam kereta dari KL balik Kelantan. Baru balik dari pejabat Andalusia..

Duitnya pun belum cukup, tapi entah, kerja Tuhankan... makbul juga akhirnya..

Tarharu sangat dapat sampai ke kaki kaabah masa masih sihat dan muda lagi ni..

Syukur..insya Allah akan sampai lagi..